حوادثسلايدر

“مصايب سودة”.. صدمة على مواقع التواصل بعد اغتصاب طفل لطفلة 4 سنوات في ملاهي بأسيوط

كتبت – سها يحيي

واقعة مؤسفة شهدتها محافظة أسيوط، حيث قام طفل يبلغ من العمر 13 عامًا بهتك عرض طفلة تبلغ من العمر 4 أعوام داخل دورة مياه بأحد مراكز الألعاب الترفيهية.

اغتصاب طفلة
اغتصاب طفلة

القبض على الطفل المتهم

وتلقت مديرية أمن أسيوط إخطارا من مأمور قسم ثان أسيوط، يفيد ورود بلاغ من سيدة تتهم طفل يدعى ” س. س” 13 عاما بهتك عرض نجلتها “ملك ” 4 سنوات داخل دورة مياه بأحد مراكز الألعاب الترفيهية بمدينة أسيوط

وعلى الفور انتقل فريق من وحدة حماية الطفل بأسيوط إلى نيابة الطفل لمتابعة إجراءات التحقيقات.

وألقى ضباط مباحث قسم ثان أسيوط القبض على المتهم وتواصل النيابة العامة التحقيقات في الواقعة

وبدأت نيابة قسم ثان أسيوط، أمس السبت، التحقيق في الواقعة، وقررت النيابة إحالة المحضر إلى نيابة الطفل لكون المتهم يبلغ عمره 13 عامًا، أي لم يبلغ السن القانوني، واستعجال تقرير الطب الشرعي.

اغتصاب طفلة
اغتصاب طفلة

تفاصيل الواقعة

وقالت أم الطفلة إن ابنتها دخلت دورة المياه الرجالي بالخطأ، وإنها كانت تنتظرها بالخارج، وعند خروج الطفلة كانت تتألم وعليها نقاط من الدماء.

وتابعت أن ابنتها أخبرتها بأن أحد الأشخاص قام بضربها، وأشارت إلى الشخص الذي قام بفعل ذلك.

اغتصاب طفلة
اغتصاب طفلة

غضب على صفحات مواقع التواصل الاجتماعي

وتداولت الواقعة عبر صفحات مواقع التواصل الاجتماعي، وأعرب رواد مواقع التواصل عن صدمتهم بسبب عمر الطفل الجاني.

وكتب أحد النشطاء، “مصايب سوده والله، شايفين الطفل ده عنده ١٣ سنه عمل ايه بقي، إمبارح كان في طفلة صغيره عندها اربع سنين ، قاعده بتلعب بالبالونات والكور ،ماسكه عروستها اللعبه في ايديها ، شافها الولد ده، يقال انه قريب صاحب المكان، استدرجها لمكان علي جنب، واغتصبها اغتصاب كامل، طفله اربع سنين بيتم اغتصابها في مكان عام وهي بتلعب، متخيل الكارثه، البنت ساحت في دمها، وفضلت تعيط بالدموع وهي مش عارفه في ايه، ومفيش حد عبرها ولا دافع عنها ولا سألها مالك لغاية ما مامتها شافت بنتها متقطعه عياط، والدم علي هدومها وعرفت اللي  حصل”.

وتابعت أخرى: ” زمن ميتضمنش للأسف، الخوف والحرص بقي واجب، مبقاش رفاهية”.

وأضاف ثالث: ” ده طفل؟!، أنا في ذهول والله يعنى إيه طفل عنده 13 سنه يغتـصب طفله عندها 4 سنين لا تفقه أى شيئ ف أمور الحياة ولا حتى عارفه تتكلم ،والله ‏نحن نعيش في أسوأ عصر في التاريخ، نحن وسط أقذر مجموعة بشرية وجدت على الاطلاق ..أنا مش خايف من حاجه أكتر من الأيام والجيل اللى جاى .. جيل لا يعرف دين ولا صح ولا غلط ولا حرام ولا أى تربية من أصله .. جيل حقيقى لو أتساب هيدمر كل اللى حواليه وهيبقى نَبته سوده كل حصادها أسوء من اللى قبله .. مراراً وتكراراً لو مش قد الجواز متتجوزوش ولو مش هتعرفوا تربوا متخلفوش ولو مش قد  المسؤوليه والخلفه متخلفوش لمجرد إنكو تظهروا للى حواليكوا إنكم خلفتم بسرعه ومش معيوبين .. “.

وقالت أخرى: “بجد اكتر حاجه صدمتني ف حياتي ان طفل ف السن ده يعمل كدا !”.

اغتصاب طفلة
اغتصاب طفلة

تشميع مركز الألعاب الترفيهي

وبعد واقعة الاعتداء على الطفلة، قامت رئاسة حي شرق أسيوط بإغلاق وتشميع مركز الألعاب الترفيهية، أمس السبت، بسبب عدم استكمال إجراءات الترخيص.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.